Monday, January 12, 2015

Dobré ráno, pramienok

Non-fiction Monday!  Dnes o vode a všetkých jej formách.
Ten, kto stojí, všetko zmešká,
ja mám oči zvedavé.
dobre rano pramienok
Dobré ráno, pramienok



Dobré ráno, pramienok je jedna z mojich najobľúbenejších kníh. Napísal ju Ján Navrátil. S jeho tvorbou ste sa už určite stretli. Možno ste čítali jednu z jeho poézie a prózy pre deti, alebo videli nejaký večerníčkový seriál. Pekné zhrnutie jeho rozsiahleho diela nájdete tu: murovacitaren.sk.

Kniha je malou ukážkou ako vyzerá voda okolo nás. Prevedie vás vodnou cestou od pramienku v skalách, potôčikom do rieky až k veľkému moru. Odtiaľ hore do oblakov a späť na zem, aby ste sa ocitli znova na začiatku.

Čo mám však najradšej, sú ilustrácie Vlasty Baránkové. Jemné, tmavé farby, zaoblené tvary, okrúhle detské tváričky a ešte rybacie oči pána kapitána. Radosť listovať.

dobre rano pramienok

dobre rano pramienok

dobre rano pramienok

dobre rano pramienok

dobre rano pramienok

dobre rano pramienok

dobre rano pramienok

dobre rano pramienok

dobre rano pramienok

2 comments:

  1. Dnes vecer dumem, ze aku novu poeziu by som chcela pre deti - teda, len ja viem, ze by to bola poezia, oni by sa len tesili rymovackam a hravemu jazyku. A aha, pravdaze, Pramienok!

    Dobre, ze ta mam, mily Pampuch.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ach jo Vik, ty vies cloveka potesit. prave ked to potrebuje. dakujem =)

      Delete